Як громадським ініціативам працювати з регіональними ЗМІ?

Як будувати стосунки і де шукати орієнтири, розповідаємо на своєму досвіді

Громадським організаціям часто доводиться комунікувати зі ЗМІ. Однак, якщо з національними засобами масової інформації все більш-менш зрозуміло, то як підступитися до регіональних медіа — для багатьох залишається загадкою.

З чого почати? Як будувати стосунки і де шукати орієнтири, розповідаємо на своєму досвіді.

Мета

Визначтеся з метою і цілями, які вам треба досягнути через ЗМІ. А також сформуйте цільову аудиторію, яку хочете охопити, врахувавши кількісні та якісні показники.

Аналіз

Проаналізуйте засоби масової інформації всіх рівнів, які є у регіоні. Це можуть бути національні ЗМІ, обласні медіа, або локальні видання. Якщо ви працюєте у новому регіоні, знайдіть місцевих і запитайте, які медіа найбільш популярні.

Синтез

Складіть карту ЗМІ регіону. Визначте, який тип видання, його наклад, або кількість переглядів на сайті. По можливості, дізнайтеся, кому належить конкретне ЗМІ.
Після цього промаркуйте таблицю кольорами. Зелений — ті, що точно підходять. Жовтий — стануть у пригоді за сприятливих обставин. Червоні — не підходять або не цікавлять.

Тексти

Перегляньте наповнення і жанри видання, в яке ви будете надсилати матеріал. Текст швидше візьмуть, якщо він буде схожим по стилю до того, що вже є на сайті\в газеті\на каналі. Закладіть обов’язково додатковий час для того, щоб відредагувати матеріали у разі прохання редактора.

Фото

Обов’язково приготуйте фотоматеріали до вашого матеріалу. Зберіть в окрему теку на google-диску фото на вибір. Журналіст чи редактор обере ті, які йому до вподоби.

Не тільки сайт

Проаналізуйте всі доступні майданчики для розміщення інформації окремого видання. Адже друкована газета може мати також онлайн-медіа, а канал у Telegram онлайн ЗМІ мати більше переглядів, ніж їх сайт.

Рекомендації

За можливості, знайдіть спільних знайомих, з якими вже працювали ви, і яких знає ЗМІ. У регіональних медіа поважають особисті рекомендації.

Дзвінок, а не електронна пошта

На відміну від національних ЗМІ, у регіональних перший контакт з журналістом краще мати через дзвінок або особисту зустріч. Під час неї запитайте обов’язково, який спосіб зв’язку редактору підходить найбільше і який буде найшвидшим. В іншому випадку, ви ризикуєте побачити свій матеріал на сторінках видання через пів року після того, як він мав вийти.

Часова кишенька

Якщо національні ЗМІ можуть опублікувати матеріал в той же день, як його отримали, з локальними медіа зазвичай треба мати декілька днів у запасі.

Теплі стосунки

Це правило працює з будь-яким медіа. Підтримуйте стосунки з журналістами та редакторами видань, з якими співпрацюєте. Запрошуйте їх на ваші зустрічі та тримайте в курсі вашої діяльності.