Шкільний урок волонтерства

Як ми загнали зірок в укриття й мотивували підлітків

Illustration

Про що


«Шкільний урок волонтерства» — це всеукраїнська ініціатива, заснована Українською Волонтерською Службою в партнерстві з ініціативою «JuniorS» та за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, платформи U-Report, Міністерства освіти і науки, Міністерства молоді та спорту та ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти МОН». Вона покликана підтримати ментальне здоров’я підлітків під час війни за допомогою залучення їх до волонтерської діяльності.

Проблема: українські підлітки страждають на депресію (дистанційне навчання, складнощі адаптації дітей-ВПО, загрози життю). Єдиним прикладом волонтерства для себе підлітки вважають волонтерську допомогу на для захисників, до якої вони не можуть долучитись через вік.

Рішення: показати, як волонтерство може допомогти реалізувати себе та знайти ком’юніті для спілкування.

Серед партнерів проєкту — Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, Міністерство освіти і науки, Міністерство молоді та спорту й ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти МОН».

Ціль проєкту — щоб 60 тисяч підлітків прослухали шкільний урок волонтерства до кінця 2023 року. В останніх числах грудня показник перетнув межу в 90 тисяч підлітків.

Як команді проєкту вдалося досягнути таких охоплень — розповідаємо в кейсі «Шкільного уроку волонтерства».


Ефектний старт

Наше правило — в день релізу проєкту виходити на всіх можливих майданчиках. Ми віримо, що чим голосніше проєкт прозвучить на старті, тим легше далі все піде.

Тому за тиждень до дня Х ми накидали приблизний план: ну звісно анонси на сторінках всіх партнерів (а їх, на хвилиночку, тільки ключових п’ять), релізи на державних порталах, розсилка від МОН і…..публікації на сторінках зірок та блогерів. Цікавий коктейль, чи не так?

Illustration

Партнерство з Міністерствами

Здається, ми вже писали про це, але повторимо ще раз — якщо у вас класний соціальний проєкт, не нехтуйте інформаційним партнерством з державними структурами.

На цей раз ми мали заповітне “так” від Міністерства освіти і науки, а також Міністерства молоді та спорту України. Для МОН ми підготували окремо тексти релізів на сайт, окремо макети спільного поста. Погодили, виправили, ще раз погодили. Окнули цитату від пана Оксена і в день проєкту вийшли на ключових майданчиках.

З Мінмолоді, крім релізу, домовились про розсилку по базі Молодіжних центрів. Адже наше завдання — достукатись до підлітків.

Робота в медіа

Пам’ятаєте наш девіз? “Не кількістю, а якістю”. Оскільки в нас 2 ключових аудиторії — підлітки й учителі, ми сконцентрувались на медіа, які читає наша ЦА.

Анонси й новини подавали у профільні медіа.

На НУШ зробили проєкт з історіями вчителів і школярів, які спільно волонтерять і розвивають свої громади. А в регіональних медіа розповідали про проведені уроки із лідерами думок і заохочували приєднуватись школи до проєкту.

Для медіа рішень “Рубрика” підготували авторську колонку про проєкт від засновниці Української Волонтерської Служби Анни Бондаренко. У ній ми детальніше розказали про позитивний вплив волонтерства на ментальне здоров’я підлітків і пояснили, чому їхнє перше знайомство з волонтеркою має відбуватися ще у школі.

Загалом за 3 місяці проєкту ми отримали 133 публікації в медіа. Єп, без жодної гривні на спецпроєкти.

Illustration

А що по зірках?

Ми вирішили — була не була, а чому б не попросити лідерів думок поділитися анонсом нашого проєкту.

І застосували невеличку хитрість з книжок про поведінкову економіку — запропонували зіркам обрати один з варіантів участі:

1) Провести урок волонтерства в одній зі шкіл.

2) Записати коротке відео про свій власний досвід волонтерства.

3) Або ж просто опублікувати анонс проєкту з лінком на сайт.

Варіантів відмовитись — немає) Таким чином ми отримали 67 публікацій від зірок і блогерів у день релізу проєкту.

11 з них записали відео про свої стосунки з волонтерством. І ще 11 погодились провести уроки в школах.

Illustration

Уроки волонтерства в укриттях

Серед 11 друзів волонтерства, які провели урок, були Alyona Alyona, Probas & HARDI, Міла Нітіч, Саша Гонтар. Але дуже швидко ледь не на кожному уроці ставалась повітряна тривога, тому треба було щось міняти.

Ми не розгубились і швиденько змінили формат: звантажили всі матеріали, адаптували руханку, щоб підлітки не вибили зуб сусіду в тісному просторі укриття, додали інтерактивів, щоб втримати увагу в загальному галасі.

Ще й отримали нову хвилю уваги від медіа. «Відомі українки розповідають про волонтерство в укриттях» — звучить солідно, правда?

Результати

11

Зіркових уроків

133

Матеріали за 3 місяці

3,6 млн

Охоплення